Laura’s brieven: Albert Heijn en Plint

De afgelopen weken heb ik enorm veel brieven (twintig om precies te zijn) geschreven naar verschillende bedrijven en instanties. Daar stonden vragen in en soms ook suggesties (niet allemaal even serieus). Waarom? Omdat brieven schrijven leuk is. Omdat het kan en omdat ik benieuwd ben wie er (überhaupt) terugschrijven en wat dan precies! (Nogmaals: let niet op mijn handschrift, daar gaat het niet om!)

Albert Heijn


Klik op het plaatje om het groter te maken.

Ach ja, de Albert Heijn, die kennen we allemaal wel. Dus daar was ik logischerwijs wel nieuwsgierig naar. Daarom heb ik een paar vragen bedacht (de laatste vind ik het leukst, als je het filmpje niet kent, klik hier.). Maar de allergrootste vraag is natuurlijk: wat hebben ze geantwoord?

Nou, dit dus. Ik snap het wel, groot bedrijf enzo en dat ze niet alles zomaar prijs kunnen geven. Maar het blijft jammer. Dus helaas pindakaas, de supermarkten doen het niet zo goed in deze serie!

Plint

Ik weet niet of jullie Plint kennen, maar het is een geweldige webshop (en hun producten zijn ook in sommige winkels te koop). Ze verkopen namelijk posters, kussenslopen, kaarten etc. met gedichten erop.  Lief als ik ben, heb ik een aantal suggesties gedaan.


(Voor de taalnazi’s onder jullie: vind de fouten).

Op de site staat inderdaad hoe het werkt als je gedichten wil opsturen (http://www.plint.nl/meedoen/), maar niet alle eisen staan daarbij. En misschien kijk ik verkeerd, maar informatie over Plint zelf kan ik niet vinden. Dat er al een agenda was, wist ik niet, maar helaas wordt er niet op mijn voorstellen gereageerd.
Maar goed, het is alsnog een veeeeeeel betere reactie dan die van de Albert Heijn. Niet alleen hebben ze een handgeschreven kaart gestuurd, ook deden ze er nog wat boekjes over de producten van Plint bij. Leuk! :)

35 Comments to “Laura’s brieven: Albert Heijn en Plint”

  1. CategoriEën!!

    Blijft leuk om te lezen, leuk project!

  2. Volgens mij is de officiële spelling van produkten tegenwoordig producten, dus dat betekent dat er twee fouten in de postkaart zitten. Maar wel een leuke reactie, al komt dat grotendeels door de kaart. Plint is fijn.

    Bron: http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/product-produkt

  3. ”Categorien” en ”produkten”. Goed geschreven, Plint.. erg goed geschreven.

  4. Jammer dat beide bedrijven enkel/vooral naar hun website verwijzen… Maar yay voor een aanleiding om de John Fealey sketch voor de 100e keer te bekijken!! Die blijft geweldig :D

  5. Leuk dat de kaart handgeschreven is inderdaad. En het gedicht op de voorkant. Heel leuk!

  6. Je moet er toch maar op komen om al die bedrijven te gaan schrijven. Ik houd het wel op het schrijven van gezellige brieven naar personen. Wel leuk dat plint (die kende ik overigens niet) wel een handgeschreven kaart stuurt als antwoord.

  7. Toch jammer dat bedrijven niet de moeite nemen (behalve Plint misschien dan) om een wat uitgebreidere reactie te geven.

  8. Ik vind dit echt het allerleukste dat je doet, hihi, nouja, ik vind je normale stukjes ook leuk hoor, maar het is zoo cool om te lezen hoe bedrijven eigenlijk reageren naar “gewone” mensen toe. Je zou er eigenlijk statistieken over bij moeten houden (dus, van de kunstzinnige bedrijven reageren er 5 positief, etc. van de supermarkten zijn het 99% lullo’s, etc etc :) )

  9. Schamel… Je hebt toch ook nog wel leuke antwoorden gekregen hoop ik?

  10. Wat leuk om weer te lezen!

  11. Het blijft een leuk project!
    Ik wist niet dat je zelf gedichten kan insturen naar Plint, ga direct eens kijken.

  12. belangstelling in Plint, ipv voor?

    Ik kende Plint nog niet, ga eens even kijken.

  13. Vervelend zeg als die supermarkten die zo reageren… Toch blijft het een erg leuk project.

  14. Stomme AH!!!
    Wel leuk dat je van Plint een handgeschreven kaartje kreeg :)

  15. Ze zijn weer leuk! En tjah, supermarkten moet je dan misschien gewoon maar links laten liggen. Die mensen zijn alleen maar op winst uit :P

  16. Ik vind dit nog steeds zo’n leuke rubriek! Leuk dat ze een brief handgeschreven terug deden :) lijkt me een leuke site.

  17. De kaart van Plint staat al jaren op mijn slaapkamer. Zucht..

    Maar de antwoorden zijn wat teleurstellend. De sketch daarentegen vind ik hartstikke leuk dus bedankt voor het delen.

  18. Wat leuk dat je dit doet! Wel een beetje jammer van de antwoorden (;

  19. wat ontzettend leuk lijkt me dit! jammer van de reactie, maar leuk artikel :)

  20. Jammer dat de supermarkten zo simpel doen. Ik ken de Plint nog niet, ga zo een kijkje nemen.

  21. Die van AH is wel weer kort door de bocht en Plint heeft in ieder geval de moeite gedaan om iets op een kaartje te kalken. Aan de vauten te zien, was het geheel gedachteloos, maar toch..

  22. Ik blijf dit zo leuk vinden om te lezen! Jammer van de AH. Ze hadden daar wel iets meer moeite mogen doen vind ik!

  23. Leuk kaartje van Plint!

  24. OMG dat filmpje. Die kende ik nog niet. :’)

  25. Blijft een leuk project! Ik kende Plint nog niet maar wel leuk dat ze een handgeschreven kaart sturen!

  26. Nah, dat valt me tegen van de Albert Hein. Supermarkten zijn blijkbaar niet zo van de leuke antwoorden ;)

  27. Ik vind het altijd weer lullig dat ze je door verwijzen naar de site. Ja ik weet dat ze meer brieven krijgen, maar het maakt het toch wat persoonlijker :D

  28. Blijkbaar hebben ze het druk, ik vind het leuker om alles te beantwoorden haha.

  29. Leuke brieven weer! Alleen jammer dat ze terug verwijzen naar hun website! Het is een kleine moeite om even ‘goed’ terug te reageren ;)

  30. Jammer dat de AH niet hun commentaar geeft op de sketch van ZAKJE! (:

Leave a Reply to Laura denkt