Laura’s brieven: nog een keer Flow Magazine


Ook hierop kunt u klikken om het groter te maken.

Een paar dagen geleden had ik geschreven over het antwoord dat ik van Flow Magazine gekregen had. Blijkbaar heeft het tijdschrift dat gelezen, want gisteren zat er iets bij de post!

Hierboven kunnen jullie het kaartje zien waarin Flow Magazine excuses maakt voor het standaard antwoord. Daarnaast heb ik een flink aantal leuke spulletjes gekregen! Een notitieboekje, een knipkunstposter, een ikweetniet (dat zwarte, weet iemand waar het voor dient?), cadeaustickers en de laatste Flow Magazine. Enorm veel dus!

Ik vind het heel erg leuk om te krijgen, maar ik moet ook kritisch zijn. Want ik heb alsnog geen antwoord op mijn vragen gekregen.

Dus mijn mening is als volgt: wat ik goed vind, is dat Flow Magazine goed in de gaten houdt waar en wat er over hen geschreven wordt. Ik heb meerdere antwoorden van bedrijven online gezet die niet zo leuk waren, maar daar heeft nog nooit iemand op gereageerd. Máár: het antwoord hoort natuurlijk in eerste instantie al gewoon goed te zijn. Bovendien is hij in tweede instantie ook niet helemaal goed, omdat ik alsnog geen antwoorden krijg.
Maar dat gezegd: ze hadden het ook zo kunnen laten. Ze hadden al die dingen niet op hoeven sturen. En ze hebben excuses gemaakt.

Ik ben dus geneigd om het door de vingers te zien, maar wel met het eerste antwoord en het niet beantwoorden van de vragen in mijn achterhoofd houdend.

Wat vinden jullie ervan?

Update: inmiddels heeft Flow Magazine zelf gereageerd op mijn blog en daarbij antwoord op mijn vragen gegeven (zie de reactie van Jocelyn) :)

54 Comments to “Laura’s brieven: nog een keer Flow Magazine”

  1. Punten voor Flow! Toch ben ik inderdaad ook nog steeds benieuwd naar de antwoorden.. Wie weet volgen die hierna. Driemaal is niet voor niets scheepsrecht!

  2. Dit vind ik echt superleuk!

  3. Ze doen hun best! Maar als ze dan toch nog persoonlijk(er) willen reageren, dan vraag ik me inderdaad ook af waarom ze nu nog steeds geen antwoorden geven…

    Oh en dat ikweetniet-ding, dat is van een heel dun/fragiel soort papier toch? Dat moet je volgens mij op/tegen je raam plakken. Dat heb ik in ieder geval altijd begrepen. Ik had er vroeger best veel van en in alle kleuren van de regenboog. Volgens mij waren er zelfs knutselpakketten van, dat je ze zelf moest inkleuren. Het is overigens gewoon ter decoratie. Ze verkleuren wel snel trouwens.

  4. Ze maken wel op een hele leuke manier excuses. Ik zeg, vergeef het ze. Ze hebben alsnog de moeite genomen om je wat leuks op te sturen!

  5. Leuk dat ze zo vrijgevig zijn maar wel een beetje jammer dat ze niet gereageerd hebben op je vragen! Misschien omdat je in je post zei dat ze niet allemaal even serieus bedoeld waren? Ik zou dat ook in mijn achterhoofd houden, naast dat ze het natuurlijk in 1x goed hadden moeten doen, helemaal zo’n leuk blad als Flow ;)

  6. Oh ik vind dit zo leuk. Maar je hebt idd ngo steeds geen antwoorden gekregen op je vragen. Maar het is wel weer goed dat ze alles in de gaten houden wat er over hun word geschreven.

  7. “Dat is natuurlijk niet de bedoeling”. Pardon? Krijg jij voorrang omdat jij in een blog over ze schrijft? Proberen ze jou tevreden te houden?
    En wij dan? De rest van de schrijvers? De Flow lezers? Wat krijgen wij, wat krijgen andere mensen als zij Flow een brief sturen? NIETS? Moeten wij en alle andere mensen Flow ook openlijk beschamen voordat er een persoonlijk bericht vanaf kan?

    Als het niet de bedoeling was, waarom deden ze het uberhaupt dan? Om er makkelijk vanaf te zijn. Totdat ze zagen dat jij ze publieklijk aan de schandpaal nagelde. Tóen zagen ze wat ze misdaan hadden, en probeerden ze je om te praten.

    Trap er niet in, Laura! Het is een val! Sta op voor de mensen waarnaar Flow NIET luistert, waar Flow GEEN ogen naar heeft. STA OP VOOR DE ZWAKKE MEDEMENS, ONS LOT LIGT IN JOUW HANDEN.

    Laura, vecht voor ons. We geloven in je.

    Nou, dat vond ik wel duidelijk zo.

  8. Leuk om al die hebbedingetjes te krijgen (en ik denk dat dat zwarte gevalletje inderdaad ter raamdecoratie dient) maar… er staan geen antwoorden in,

    Wanneer ze je blog gevonden en gelezen hebben, dan hadden op z’n minst antwoord op je vragen kunnen geven (wetende dat je daar op zit te wachten) én dit pakket omdat ze je eerst met een standaard antwoord hebben ‘afgescheept’.

  9. Hm, komt op mij over alsof ze je om willen kopen om alsnog een positief artikel over ze te schrijven, beetje jammer. Maar ach, het is in ieder geval iets ;)

  10. Positief, maar inderdaad, je bent er niet veel wijzer van geworden…

  11. Ze doen wel hun best om te zien wat er over ze geschreven word, dat in ieder geval. Maar het is inderdaad wel jammer dat er nog steeds geen antwoorden zijn.

  12. ben t met je eens :P en dat zwart-witte ding is dat ook niet een sticker, die doorschijnend is dus als je t op een gekleurd papiertje doet is t grappig…of op het raam ofzo (zat ook in de flow agenda)

  13. Het cadeau is erg lief zeg! Die zwarte sticker is trouwens een raam/glassticker. Die heb ik ook, ;).
    Ik zou het inderdaad maar door de vingers zien maar hou het in je achterhoofd, ja.

  14. Ik zou ook kritisch zijn! Komen er wel erg makkelijk vanaf….

  15. Beetje dubbelzinnig, dat ze pas excuses sturen als ze er achter komen dat er (negatief) over ze is geschreven. Iedereen die zulke teleurstellingen niet op zijn site post (waarschijnlijk 50% van de overige briefschrijvers) of zelfs helemaal geen site heeft (waarschijnlijk die andere 50% van de overige briefschrijvers), krijgt dus nooit zo’n brief met zo’n pakketje. Omdat ze niet gaan klagen via hun website. Nu gaan ze dus mooi weer spelen op lauradenkt terwijl er anderen zijn die ook vragen hadden gestuurd en werden afgescheept met een standaard brief die nergens op sloeg m.b.t. hun brief.

    Beetje jammer.

  16. In elk geval fijn dat ze in de gaten houden wat er online over ze gezegd wordt zullen we maar zeggen.

  17. Wel leuk dat ze je zo’n heel pakketje hebben gestuurd, en dus inderdaad stiekem jouw blog checken! Maar als ze deze grote moeite hebben genomen, hadden ze ook wel even je vraagjes kunnen beantwoorden. Maar alsnog wel leuk :)

  18. Ik ben het met je eens. Leuk dat ze het in de gaten houden en een pakketje krijgt. Met daarbij excuses maken maar alsnog heb je geen antwoorden ;)

  19. Leuke dingen! Alleen jammer van de onbrekende antwoorden

  20. Punten voor Flow dat ze kritische berichten zo oppakken, altijd leuk om zoiets te krijgen lijkt me. Alleen, hadden ze het nog beter kunnen doen door ook antwoorden op je vragen te geven. Als ze de moeite doen om een pakketje in elkaar te steken, dan is dat het minste wat ze kunnen doen, toch?

  21. Aha!!! Dus wat moet ik precies doen om zo’n pakketje te krijgen?
    ‘k Schrijf ’n brief met vragen, ‘k schrijf op mijn blog dat ik ’n te algemeen antwoord krijg en dan valt dat zo in mijn bus? :D
    Fantastisch ;-)

  22. Ik vind dat Flow hiervoor toch punten zou moeten krijgen! Ik wil ook wel zo’n leuk pakketje in de bus krijgen :) Dat zwarte lijkt me trouwens wat op een strijksticker, je weet wel, om op een t-shirt te strijken. Of misschien zo’n soort peel-off sticker voor op je raam/glas?

  23. Nah, ik vind dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar de mensen van Flow zijn blijkbaar niet erg goed in luisteren. Ze hadden op z’n minst antwoorden op je vragen kunnen sturen! Zelfs zonder het hele pakket was dat al een +1 geweest.

  24. Nou, ik zou dit eerder juist als negatief zien: “oh, er staat iets negatiefs op het internet, dat moeten we snel proberen goed te maken!!” en dan maar zoiets versturen. Sorry hoor, maar je hoort het gewoon meteen goed te doen, of te accepteren dat er iets negatiefs op het internet staat. Eigen schuld.

  25. Wel leuk dat ze je nog iets sturen!

  26. ja, dat zwarte is om op het raam te plakken :) zat een keer bij een oudere Flow, ik heb het een vriendinnetje gestuurd en nu pronkt het mooi in haar kamer. ziet er vooral leuk uit met zon er doorheen :)
    en inderdaad houdt Flow het dan goed in de gaten. grappig wel dat ze toegeven dat het een algemeen antwoord is ;) gewoon “hoppa post, dan doen we dit terug”. had ik inderdaad ook wel anders verwacht van de Flow… (maar nu zie ik een goede aanleiding te mailen dat ze mij maar aan moeten nemen als briefbeantwoordster ;) lijkt me een awesome baantje)

  27. Tjah het is wel aardig van ze maar het voelt voor mij toch als een poging tot omkopen. Ook al begrijp ik dat vanuit hun visie ook wel. Mij hebben ze dus niet overtuigd. :)

  28. Erg leuk van Flow dat ze je een kadootje met excuses heeft gestuurd. Jammer dat ze niet geantwoord hebben, volgens mij is het antwoorden niet meer moeite dan een mini briefje met goodies. Je ging immers voor antwoorden.
    Anyhow, enjoy your goodies :D

  29. Wat leuk zeg! Toch vind ik dat je kritisch moet blijven inderdaad: alleen maar door het feit dat je een blog hebt, heb jij uiteindelijk een leuk pakketje ontvangen. En een beetje jammer dat hier alsnog geen antwoorden bij zitten…

  30. Wat leuk dat ze je zo’n pakket stuurden! Maar ergens is het ook gewoon om voor positieve publiciteit te zorgen. Maargoed, jij hebt leuke dingen gekregen, dat is dan ook wel weer leuk natuurlijk. Kortgezegd ben ik het dus met je eens.

  31. Als een bedrijf negatief in het nieuws komt dan is dat niet leuk natuurlijk. Jouw blog wordt ook nog eens flink gelezen, maar aan de andere kant maken ze het zichzelf nu ook wel moeilijk. Nu verwacht iedereen een pakket als ze gaan klagen. Ze hadden dus gewoon beter een handgeschreven brief kunnen verzenden met daarin de antwoorden op je vragen. Cadeautjes waren dan niet nodig geweest.

    • Ik ben van alle reacties het meest met die van jou eens. Ik had inderdaad liever gewoon antwoord op mijn vragen gehad dan zo’n pakket (dat laatste is natuurlijk wel leuk, maar niet noodzakelijk en alleen een extra).

  32. Heel erg leuk dat pakketje!
    Alleen wel jammer dat ze hier pas mee komen nadat ze iets negatiefs over zichzelf hebben gelezen. Toch nog een groot minpunt dus.

  33. Vind het wel raar dat ze de vragen niet meteen in het persoonlijke briefje hebben beantwoord! Maar goed, vind het wel leuk dat je dit doet! Én je hebt wel wat leuks, al heeft het natuurlijk wel wat van de eerste negatieve kritiek wat ‘verzachten’.

  34. Nou dat vind ik dan toch wel weer vriendelijk van ze! Je had wat negatiever moeten zijn over Koopmans, misschien kreeg je dan gratis cakejes.

  35. Wat kan jou die antwoorden schelen! Moet je eens zien wat een dingen je kreeg.

  36. Het blijft gewoon jammer dat ze niet gewoon antwoord geven, nu lijkt het net of dat ze je op deze manier tevreden willen houden…

  37. Toch wel kuddo’s voor Flow magazine hoor ;) (eigenlijk is dit helemaal geen leuke smiley) Je moet ook niet te steng zijn dame! Duss..

  38. Hmm, die dingetjes zijn natuurlijk wel aanlokkelijk! ;)

  39. Hoi Laura,
    Nou poeh he wat een project van jou :-)
    Ik lees een beetje mee, maar ik wil even opkomen voor mijn lieve collega’s, die per week honderden brieven krijgen en daar een groot deel van de week mee bezig zijn proberen iedereen blij te houden. Meestal gaat dat per mail, soms per post. Eerst krijg je vaak een standaard bericht, zodat je wel weet dat je brief is aangekomen. Daarna op een later moment wordt er gekeken naar welke vragen er nog beantwoord moeten worden. Meestal willen mensen nog iets weten over een oud artikel, wanneer wat waarin heeft gestaan, of de jurk van de persoon op pagina 134 ook te koop is en waar, wanneer de postbode komt, enz. Die krijgen altijd antwoord. Soms blijft een brief wat langer liggen, zeker als de vragen zo inhoudelijk en niet zo makkelijk te beantwoorden zijn, zoals die van jou – zie hieronder. Want ondertussen zijn we ook (of eigenlijk moet ik zeggen: vooral) heel erg hard bezig elke twee maanden een zo mooi mogelijk blad te maken en daarvoor alles te regelen. En ik weet niet of je het hebt gezien in het colofon, er werken maar heel weinig mensen op de redactie (en daarbij heeft Astrid haar pols gebroken). En het is superleuk, dus dat is het probleem niet, maar ik vind het op z’n minst verzachtende omstandigheden :-)

    een poging tot antwoorden:
    Krijgen jullie veel handgeschreven brieven? Ja! Maar mails nog meer.
    Waar gaan die dan over? Over van alles en nog wat, maar vaak met de vraag: mag ik bij jullie komen werken? (meteen het antwoord op je laatste vraag, ik denk dat als je een serieuzere sollicitatiebrief had geschreven – met cv, ik noem maar wat – er serieuzer op je vraag was gereageerd, en dat is: er zijn geen vacatures momenteel)
    Welk onderdeel vinden lezers het leukst? Dat verschilt heel erg, er wordt niet 1 ding het leukst gevonden, net zoals we ook niet een leeftijd lezers hebben, maar van 15 tot 80.
    Wat vinden jullie zelf het leukst? Ik vind het leuk dat mensen blij worden van Flow (doorgaans ;-) en ik vind het verzinnen en maken van extra’s leuk, en het Lenteschriftje dat nu in deze Flow staat met illustraties van Annemoon het mooiste wat er ook in Flow heeft gezeten. Maar ook tabbladen, en de cover, en de stickers van een oud-memory-spel. Nou ja, dat dus!
    Groet Jocelyn van redactie Flow

    • Hey Jocelyn,

      Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

      Ik snap dat Flow Magazine veel brieven krijgt en wat dat betreft is het natuurlijk goed dat jullie geantwoord hebben. Maar ik verwacht dan ook niet meteen een antwoord. Ik heb liever dat er wat langer over gedaan wordt en dat ik dan een goed antwoord krijg. Ik denk dat het sturen van een standaard bericht ook niet zo goed werkt, omdat het de inhoud van de standaard brief niet algemeen genoeg is. Niet iedereen stuurt iets creatiefs. Misschien kunnen jullie beter er iets in zitten als ‘Hierbij willen we je laten weten dat we je brief hebben ontvangen. Dagelijks ontvangen we veel brieven, maar we doen ons best om iedereen antwoord te geven. Het kan dus even duren, voordat je een antwoord terug krijgt.’

      Maar ik ben blij dat ik uiteindelijk nog wel antwoorden op mijn vragen heb, dus bedankt daarvoor en succes met het maken van Flow Magazine :)

  40. Wat gaaaaf! Flow maakt zulke leuke dingetjes en die wil ik ook altijd graag hebben. Van zo’n pakket zou ik enorm blij worden!

  41. Wel leuk dat je alsnog hier een reactie krijgt. En je kan het ook positief bekijken, je hebt wel weer een leuk pakketje in the pocket.

  42. beetje dubbel, maar gelukkig is het allemaal opgelost hahaaah.

  43. Wel goed dat het uiteindelijk allemaal recht is gezet :)

Leave a Reply to mille pagine