Laura’s brieven: de schandpaal deel 2


Stiekem is dit een foto van de stapel brieven van vorige keer (kan de foto’s van deze keer niet vinden), maar niemand die het merkt. Toch?

(Klik overigens hier voor het eerste deel van de schandpaal)

Een paar maanden geleden schreef ik welgeteld twintig brieven. Soms kreeg ik een suf standaardantwoord terug, maar vaak ook juist hele leuke brieven.

Maar nu moeten jullie niet denken dat elk(e) bedrijf/instantie terug geschreven heeft. En dat kan natuurlijk niet. Klantenservice noemen wij dat. Vandaar de schandpaal.

Goed, wie heeft mij niet teruggeschreven:
– Venz (hagelslag).
– Museum voor Communicatie (in Den Haag).
– Eazie (waar het eten na het stoepkrijtincident plaats vond).
– Droste (chocolade).
– Van Dale (woordenboek).
– Bol.com (die kennen jullie vast wel).
-EF(organisatie voor taalcursussen in het buitenland, ik ben zelf naar Bournemouth geweest).
– Men’s Health (tijdschrift voor mannen).

Ik zal een aantal brieven eruit lichten.

Venz


Ik had een brief van de Ruijter gekregen met onduidelijke antwoorden, dus toen heb ik het (met dezelfde vragen) bij Venz geprobeerd. Geen respons. Ik denk dat ik maar geen hagelslag meer ga eten.

Museum voor Communicatie

Van een museum die VOOR communicatie is, zou je toch wel verwachten dat ze terugschrijven. Blijkbaar niet :( Het is één van mijn lievelingsmusea, maar dit is toch wel een minpuntje…

Droste

Het Droste-effect staat hier uitgelegd. Mise en abyme houdt in dat een bepaalde scene in een boek iets zegt over het gehele boek. Maar helaas, geen antwoord op mijn vragen :(

Men’s Health

Zoveel vragen over mannen en nog steeds heb ik het antwoord niet. Ik zal misschien wel voor eeuwig in onwetendheid verkeren…

Als jullie nog bedrijven/instanties weten, die ik echt MOET schrijven, laat het me weten!

UPDATE:

Een reactie van het Museum voor Communicatie op mijn blog:

Hoi Laura,

Dank voor je brief, we hebben ‘m zeker ontvangen en gelezen en we gingen er absoluut op reageren. Helaas kwam je brief ongeveer gelijk bij ons binnen met 560 sollicitatiebrieven die we allemaal gelezen en beantwoord hebben, daardoor zijn we helaas vergeten om te reageren op jouw brief….

We zullen het met je goedmaken! ;)

Hartelijke groet,

Vera Bartels
Museum voor Communicatie

Binnenkort komt de brief dus :)

 

47 Responses to “Laura’s brieven: de schandpaal deel 2”

  1. Zoveel communicatie instanties die slecht communiceren. Je zou toch potverdorie denken dat ze er hagelslag… ehhh kaas… van hebben gegeten.

    Geen hagelslag meer eten dus.

    Hagelslag is sowieso een heel raar woord om te schrijven.

  2. Jammer dat van dale niet eens heeft terug geschreven! O.o weet je wie je moet schrijven voor de grap :p. Universiteit Leiden, maar dan wel na de vakantie, haha.

  3. Ja, dat is minder! Hoewel ik niet weet of Men’s Health de laats is om iets van mannen te begrijpen. Dat gaat volgens mij alleen maar over voeding, fitness, sex en mode :P

  4. Haha wtf, zoveel brieven schrijven :) Zeker student

  5. Laura, wat een leuke blog weer.
    Ik ga denk ik ook geen hagelslag meer eten, het lijkt mij wel moeilijk hoor :p.

  6. Hé wat ik leuk, ik wist niet dat Briefgeheimen van het Museum voor Communicatie was! Ik heb dat (eerste) boek :) Wel jammer dat ze niet op jouw brief hebben gereageerd. Maar alsnog, van meer dan de helft van de bedrijven/instanties dus wél een reactie: hulde!

  7. Het zijn weer geniale brieven. Onbegrijpelijk dat hier niet op gereageerd wordt. Maar misschien vonden de ontvangers de vragen te moeilijk, of waren ze bang geen foutloos geschreven antwoord te kunnen fabriceren. Duidelijke minpunten voor deze bedrijven.

    ps. In Amerika kennen ze geen hagelslag voor op boord, maar gelukkig wel chocolate sprinkles voor op de taart. Die zien er het zelfde uit en hé… ze smaakte gelukkig ook hetzelfde.

  8. Mmm… hagelslag, daar heb ik nou zin in!
    Hier doen ze hagelslag op de gebakken gamba’s…

  9. Teleurgesteld in hagelslag… zucht.

  10. Jeetje. Stom zeg dat ze niet hebben gereageerd.

  11. Waarschijnlijk cirkelen enkele brieven nog over de afdelingen omdat niemand weet wie ‘m moet beantwoorden. :-)

  12. De programmamakers van ‘Keuringsdienst van Waarde’ al geprobeerd? Aangezien zij zelf ook altijd allerlei instanties lastig vallen…

    En van mij mag je ProRail/NS ook wel vragen wat dé ideale weerssituatie is om alle treinen op tijd te laten rijden!

  13. Toch heel zwak dat het museum van communicatie zo slecht is in communiceren!

  14. Belachelijk hoeveel tijd kost het om een brief terug te schrijven. Ik heb een keer een email aan wicky gestuurd en kreeg netjes een email terug binnen twee weken.

  15. Haha het museum voor communicatie communiceert niet. Dat verwacht je gewoon niet.

  16. Ik kan in elk geval je hagelslagvraag beantwoorden: er zijn ook anijshagel en bosvruchtenhagel. En K3-hagelslag, haha.

    Maar goed, mooie schandpaal. Erg slecht dat juist een in communicatie gespecialiseerd museum blijkbaar niet communiceert. En een organisatie voor taalcursussen? Taal = communicatie dus dat snap ik ook niet helemaal. Bovendien zou je denken dat ze daar wel zouden antwoorden, in het kader van klanten te vriend houden. Hagelslag koopt iedereen toch wel, maar niet iedereen doet een taalcursus. Lijkt me.

  17. Pff, flauw dat die bedrijven niet hebben teruggeschreven, of op z’n minst een mail hebben teruggestuurd (stond je e-mailadres erbij?)

  18. Balen dat ze geen antwoord geven, de vragen vind ik namelijk ontzettend interessant om te weten. :D

  19. haha, leuk verslag weer, en ja, met recht en reden aan de schandpaal!!
    toppunt is dan inderdaad nog wel het museum voor communicatie….

  20. Ik had juist van Bol.com verwacht dat ze wel terug zouden schrijven omdat mijn ervaring met de klantenservice daar vrij goed is en die bij mij ook altijd veel initiatief toonde.. afknapper dus :/

  21. Wat misschien een leuke is… Hoop Holland. Zij maakt hoepels voor volwassenen. Binnenkort bestel ik er namelijk ook een. Wel leuk om te weten wat haar inspiratie is en hoe ze erop is gekomen.

  22. Wat stom van EF zeg! Wel grappig dat je daar ook mee weggegaan bent :-)

  23. Belachelijk dat ze niet hebben gereageerd!

  24. Ha ha. Ik vind de brieven op zichzelf al leuk zat. :) – En toen had ik je nog niet verteld dat je hagelslag met melk in een bakje kunt eten.

  25. onbeschoft vind ik het….. van de Koningin krijg je zelfs nog een briefje terug… heee de Koningin… is dat niet een leuk idee?? *neeRizdatisiddnieteenleukidee*

    Of de c1000 om te vragen dat ze het vervelend vinden dat het nu COOP of Jumbo of AH wordt… Of een dierentuin… Een kinderboerderij,, waarom dat nou een kinderboerderij heet omdat er geen kinderen maar dieren zijn.. en ook volwassen dieren dus geen kinderdieren..
    Pf ik draai door!!

    En hagelslag op ijs… of op beschuit of gewoon met een lepel…

  26. Dat vind ik nou dus ook altijd stom, juist de personen of instanties waarvan je denkt dat ze goed zijn in hun vak, dus communicatie, die laten niets horen. Wat een onzin.

    Ik heb ooit eens een brief gestuurd naar een acteur van GTST, daar kreeg ik ook geen antwoord op, dat vond ik ook stom.
    Misschien kun je een keer naar de redactie van GTST een brief sturen, ik kijk er niet naar dus inhoudelijke vragen weet ik niet, maar je zou kunnen vragen waarom Ludo zo vaak dood gaat maar dan het seizoen erop toch weer springlevend is. (of gaat hij ondertussen niet meer dood? Vroeger wel om de haverklap)

  27. Je gaat helemaal geen hagelslag meer eten? Dat klinkt als een uitdaging! Hagelslag is super lekker namelijk :D

    Vind het wel heel slecht van het museum van communicatie….. dan laat je jezelf als bedrijf kennen zeg….

  28. Beetje jammer! Je hebt leuke vragen gesteld, en dan krijg je niet eens een brief terug!

    X

  29. Erg jammer dat sommige bedrijven niet terug schrijven… Doe je je best wat leuks ervan te maken, krijg je niet eens reactie. Pffft. Suckers.

  30. Hoi Laura,

    Dank voor je brief, we hebben ‘m zeker ontvangen en gelezen en we gingen er absoluut op reageren. Helaas kwam je brief ongeveer gelijk bij ons binnen met 560 sollicitatiebrieven die we allemaal gelezen en beantwoord hebben, daardoor zijn we helaas vergeten om te reageren op jouw brief….

    We zullen het met je goedmaken! ;)

    Hartelijke groet,

    Vera Bartels
    Museum voor Communicatie

  31. Ben benieuwd naar die brief!

  32. valt me van sommige toch tegen! Ben benieuwd of je toch nog reacties krijgt nav deze post – net zoals met Flow

  33. en ik zie dat iemand zich inmiddels al heeft gemeld ;)

  34. Haha, ik denk dat Van Dale haar spelling woord voor woord nog aan het checken is. Dat EF waar je een ‘klant’ van bent geweest je niet schrijft, vind ik nog wel het gekst, trouwens.

  35. Je kunt natuurlijk naar Coca Cola (hen ik zelf gek op) of Ikea (ben ik ook gek op) schrijven. Dat zou ik wel heel erg leuk vinden. ;)

  36. Voor degene die zich interesseert in de eetgewoontes van Belgen: wij eten ook hagelslag op ons brood ;)

  37. Ik vind ook absoluut dat een museum voor communicatie moet reageren. Maar gelukkig komt die brief nog, ben benieuwd. (Heb jouw brieven hierin nu even niet gelezen, alleen de stukjes tekst onder de foto’s). Ik wil zeker nog een keer ooit naar dat muzeum, vooral nu ik communicatie ga studeren. Helaas ligt Den Haag niet om de hoek en ben ik er net geweest deze maand om naar Madurodam te gaan.

  38. Ah, dat valt me tegen van de hagelslag :(

  39. Trackbacks

Leave a Reply