Stiekem is dit een foto van de stapel brieven van vorige keer (kan de foto’s van deze keer niet vinden), maar niemand die het merkt. Toch?
(Klik overigens hier voor het eerste deel van de schandpaal)
Een paar maanden geleden schreef ik welgeteld twintig brieven. Soms kreeg ik een suf standaardantwoord terug, maar vaak ook juist hele leuke brieven.
Maar nu moeten jullie niet denken dat elk(e) bedrijf/instantie terug geschreven heeft. En dat kan natuurlijk niet. Klantenservice noemen wij dat. Vandaar de schandpaal.
Goed, wie heeft mij niet teruggeschreven:
– Venz (hagelslag).
– Museum voor Communicatie (in Den Haag).
– Eazie (waar het eten na het stoepkrijtincident plaats vond).
– Droste (chocolade).
– Van Dale (woordenboek).
– Bol.com (die kennen jullie vast wel).
-EF(organisatie voor taalcursussen in het buitenland, ik ben zelf naar Bournemouth geweest).
– Men’s Health (tijdschrift voor mannen).
Ik zal een aantal brieven eruit lichten.
Venz
Ik had een brief van de Ruijter gekregen met onduidelijke antwoorden, dus toen heb ik het (met dezelfde vragen) bij Venz geprobeerd. Geen respons. Ik denk dat ik maar geen hagelslag meer ga eten.
Museum voor Communicatie
Van een museum die VOOR communicatie is, zou je toch wel verwachten dat ze terugschrijven. Blijkbaar niet :( Het is één van mijn lievelingsmusea, maar dit is toch wel een minpuntje…
Droste
Het Droste-effect staat hier uitgelegd. Mise en abyme houdt in dat een bepaalde scene in een boek iets zegt over het gehele boek. Maar helaas, geen antwoord op mijn vragen :(
Men’s Health
Zoveel vragen over mannen en nog steeds heb ik het antwoord niet. Ik zal misschien wel voor eeuwig in onwetendheid verkeren…
Als jullie nog bedrijven/instanties weten, die ik echt MOET schrijven, laat het me weten!
UPDATE:
Een reactie van het Museum voor Communicatie op mijn blog:
Hoi Laura,
Dank voor je brief, we hebben ‘m zeker ontvangen en gelezen en we gingen er absoluut op reageren. Helaas kwam je brief ongeveer gelijk bij ons binnen met 560 sollicitatiebrieven die we allemaal gelezen en beantwoord hebben, daardoor zijn we helaas vergeten om te reageren op jouw brief….
We zullen het met je goedmaken! ;)
Hartelijke groet,
Vera Bartels
Museum voor Communicatie
Binnenkort komt de brief dus :)
17 juli 2012 at 23:48
Zoveel communicatie instanties die slecht communiceren. Je zou toch potverdorie denken dat ze er hagelslag… ehhh kaas… van hebben gegeten.
Geen hagelslag meer eten dus.
Hagelslag is sowieso een heel raar woord om te schrijven.
17 juli 2012 at 23:56
Jammer dat van dale niet eens heeft terug geschreven! O.o weet je wie je moet schrijven voor de grap :p. Universiteit Leiden, maar dan wel na de vakantie, haha.
17 juli 2012 at 23:58
Ja, dat is minder! Hoewel ik niet weet of Men’s Health de laats is om iets van mannen te begrijpen. Dat gaat volgens mij alleen maar over voeding, fitness, sex en mode :P
18 juli 2012 at 00:00
Haha wtf, zoveel brieven schrijven :) Zeker student
18 juli 2012 at 00:26
Laura, wat een leuke blog weer.
Ik ga denk ik ook geen hagelslag meer eten, het lijkt mij wel moeilijk hoor :p.
18 juli 2012 at 00:48
Hé wat ik leuk, ik wist niet dat Briefgeheimen van het Museum voor Communicatie was! Ik heb dat (eerste) boek :) Wel jammer dat ze niet op jouw brief hebben gereageerd. Maar alsnog, van meer dan de helft van de bedrijven/instanties dus wél een reactie: hulde!
18 juli 2012 at 07:03
Het zijn weer geniale brieven. Onbegrijpelijk dat hier niet op gereageerd wordt. Maar misschien vonden de ontvangers de vragen te moeilijk, of waren ze bang geen foutloos geschreven antwoord te kunnen fabriceren. Duidelijke minpunten voor deze bedrijven.
ps. In Amerika kennen ze geen hagelslag voor op boord, maar gelukkig wel chocolate sprinkles voor op de taart. Die zien er het zelfde uit en hé… ze smaakte gelukkig ook hetzelfde.
18 juli 2012 at 07:25
Mmm… hagelslag, daar heb ik nou zin in!
Hier doen ze hagelslag op de gebakken gamba’s…
18 juli 2012 at 09:43
Nee op gamba’s? Lijkt me niet lekker!
18 juli 2012 at 07:41
Teleurgesteld in hagelslag… zucht.
18 juli 2012 at 07:48
Jeetje. Stom zeg dat ze niet hebben gereageerd.
18 juli 2012 at 09:03
Waarschijnlijk cirkelen enkele brieven nog over de afdelingen omdat niemand weet wie ‘m moet beantwoorden. :-)
18 juli 2012 at 09:10
De programmamakers van ‘Keuringsdienst van Waarde’ al geprobeerd? Aangezien zij zelf ook altijd allerlei instanties lastig vallen…
En van mij mag je ProRail/NS ook wel vragen wat dé ideale weerssituatie is om alle treinen op tijd te laten rijden!
18 juli 2012 at 09:42
Aaah dat is een goede! :D
18 juli 2012 at 13:06
Geniaal idee! Die moet je doen! :)
En als je niet terug schrijven moet je een brief sturen met: “zo, dus dat wilt u mij niet vertellen?”
18 juli 2012 at 09:33
Toch heel zwak dat het museum van communicatie zo slecht is in communiceren!
18 juli 2012 at 09:36
Belachelijk hoeveel tijd kost het om een brief terug te schrijven. Ik heb een keer een email aan wicky gestuurd en kreeg netjes een email terug binnen twee weken.
18 juli 2012 at 09:42
Inderdaad. Want ik heb deze brieven een paar maanden geleden gestuurd he, niet een paar weken ofzo.
18 juli 2012 at 10:09
Haha het museum voor communicatie communiceert niet. Dat verwacht je gewoon niet.
18 juli 2012 at 10:24
Ik kan in elk geval je hagelslagvraag beantwoorden: er zijn ook anijshagel en bosvruchtenhagel. En K3-hagelslag, haha.
Maar goed, mooie schandpaal. Erg slecht dat juist een in communicatie gespecialiseerd museum blijkbaar niet communiceert. En een organisatie voor taalcursussen? Taal = communicatie dus dat snap ik ook niet helemaal. Bovendien zou je denken dat ze daar wel zouden antwoorden, in het kader van klanten te vriend houden. Hagelslag koopt iedereen toch wel, maar niet iedereen doet een taalcursus. Lijkt me.
18 juli 2012 at 10:30
Pff, flauw dat die bedrijven niet hebben teruggeschreven, of op z’n minst een mail hebben teruggestuurd (stond je e-mailadres erbij?)
18 juli 2012 at 10:33
Nee, mijn e-mailadres stond er niet bij, want ik wilde brieven terug, geen e-mails :P
18 juli 2012 at 10:40
Balen dat ze geen antwoord geven, de vragen vind ik namelijk ontzettend interessant om te weten. :D
18 juli 2012 at 11:27
haha, leuk verslag weer, en ja, met recht en reden aan de schandpaal!!
toppunt is dan inderdaad nog wel het museum voor communicatie….
18 juli 2012 at 11:34
Ik had juist van Bol.com verwacht dat ze wel terug zouden schrijven omdat mijn ervaring met de klantenservice daar vrij goed is en die bij mij ook altijd veel initiatief toonde.. afknapper dus :/
18 juli 2012 at 12:07
Wat misschien een leuke is… Hoop Holland. Zij maakt hoepels voor volwassenen. Binnenkort bestel ik er namelijk ook een. Wel leuk om te weten wat haar inspiratie is en hoe ze erop is gekomen.
18 juli 2012 at 12:38
Wat stom van EF zeg! Wel grappig dat je daar ook mee weggegaan bent :-)
18 juli 2012 at 12:46
Belachelijk dat ze niet hebben gereageerd!
18 juli 2012 at 13:04
Ha ha. Ik vind de brieven op zichzelf al leuk zat. :) – En toen had ik je nog niet verteld dat je hagelslag met melk in een bakje kunt eten.
18 juli 2012 at 15:58
onbeschoft vind ik het….. van de Koningin krijg je zelfs nog een briefje terug… heee de Koningin… is dat niet een leuk idee?? *neeRizdatisiddnieteenleukidee*
Of de c1000 om te vragen dat ze het vervelend vinden dat het nu COOP of Jumbo of AH wordt… Of een dierentuin… Een kinderboerderij,, waarom dat nou een kinderboerderij heet omdat er geen kinderen maar dieren zijn.. en ook volwassen dieren dus geen kinderdieren..
Pf ik draai door!!
En hagelslag op ijs… of op beschuit of gewoon met een lepel…
18 juli 2012 at 17:18
Dat vind ik nou dus ook altijd stom, juist de personen of instanties waarvan je denkt dat ze goed zijn in hun vak, dus communicatie, die laten niets horen. Wat een onzin.
Ik heb ooit eens een brief gestuurd naar een acteur van GTST, daar kreeg ik ook geen antwoord op, dat vond ik ook stom.
Misschien kun je een keer naar de redactie van GTST een brief sturen, ik kijk er niet naar dus inhoudelijke vragen weet ik niet, maar je zou kunnen vragen waarom Ludo zo vaak dood gaat maar dan het seizoen erop toch weer springlevend is. (of gaat hij ondertussen niet meer dood? Vroeger wel om de haverklap)
18 juli 2012 at 20:37
Je gaat helemaal geen hagelslag meer eten? Dat klinkt als een uitdaging! Hagelslag is super lekker namelijk :D
Vind het wel heel slecht van het museum van communicatie….. dan laat je jezelf als bedrijf kennen zeg….
18 juli 2012 at 22:22
Beetje jammer! Je hebt leuke vragen gesteld, en dan krijg je niet eens een brief terug!
X
19 juli 2012 at 09:05
Erg jammer dat sommige bedrijven niet terug schrijven… Doe je je best wat leuks ervan te maken, krijg je niet eens reactie. Pffft. Suckers.
19 juli 2012 at 10:00
Hoi Laura,
Dank voor je brief, we hebben ‘m zeker ontvangen en gelezen en we gingen er absoluut op reageren. Helaas kwam je brief ongeveer gelijk bij ons binnen met 560 sollicitatiebrieven die we allemaal gelezen en beantwoord hebben, daardoor zijn we helaas vergeten om te reageren op jouw brief….
We zullen het met je goedmaken! ;)
Hartelijke groet,
Vera Bartels
Museum voor Communicatie
19 juli 2012 at 10:02
Hallo Vera,
Oh dat wist ik niet! Ik ben blij dat jullie een brief gaan terugsturen :) Bedankt!
19 juli 2012 at 10:05
just wait and see ;)
Het is wel jammer dat je brief zo enorm werd ondergesneeuwd, ik vind het een erg leuk idee van je om brieven te sturen!
19 juli 2012 at 10:06
Dankje :) Ik heb het trouwens aangepast in het blogje en wanneer ik jullie brief krijg, zal ik die er uiteraard ook op plaatsen!
19 juli 2012 at 15:39
Ben benieuwd naar die brief!
20 juli 2012 at 00:20
valt me van sommige toch tegen! Ben benieuwd of je toch nog reacties krijgt nav deze post – net zoals met Flow
20 juli 2012 at 00:22
en ik zie dat iemand zich inmiddels al heeft gemeld ;)
20 juli 2012 at 17:06
Haha, ik denk dat Van Dale haar spelling woord voor woord nog aan het checken is. Dat EF waar je een ‘klant’ van bent geweest je niet schrijft, vind ik nog wel het gekst, trouwens.
23 juli 2012 at 21:30
Je kunt natuurlijk naar Coca Cola (hen ik zelf gek op) of Ikea (ben ik ook gek op) schrijven. Dat zou ik wel heel erg leuk vinden. ;)
25 juli 2012 at 19:11
Voor degene die zich interesseert in de eetgewoontes van Belgen: wij eten ook hagelslag op ons brood ;)
29 juli 2012 at 19:42
Ik vind ook absoluut dat een museum voor communicatie moet reageren. Maar gelukkig komt die brief nog, ben benieuwd. (Heb jouw brieven hierin nu even niet gelezen, alleen de stukjes tekst onder de foto’s). Ik wil zeker nog een keer ooit naar dat muzeum, vooral nu ik communicatie ga studeren. Helaas ligt Den Haag niet om de hoek en ben ik er net geweest deze maand om naar Madurodam te gaan.
31 juli 2012 at 17:07
Ah, dat valt me tegen van de hagelslag :(
Trackbacks
30 juli 2012 at 23:46