Geloof het of niet, maar ook in het tweede gedeelte van 2012 heb ik boeken gelezen en films gezien. Hoewel ik het drukker heb gehad dan in de eerste helft van het jaar, vind ik de score toch meevallen, zeker de boeken. Ik heb namelijk 17 films gezien en 29 boeken gelezen. In heel 2012 kom je daarmee op een totaal van 41 films en en 57 boeken.
Zoals ik al eerder zei werk ik met een systeem van +’jes en -’tjes. Het hoogste is ++, het laagste – -.
Allereerst de boeken. – -’tjes heb ik niet gegeven, het slechtste uit de bus kwam Things fall apart (-) van Chinue Achebe, dat me niet zo aansprak. Maar er waren wel een aantal ++ en dat is een wonder, want die geef ik niet zo vaak! Dat was bij onder andere bij Een schitterend gebrek van Arthur Japin. Het eerste boek dat ik van hem heb gelezen en het is prachtig! Ook Laten wij aanbidden van Ann-Marie MacDonald was een heerlijk, lekker dik boek. En natuurlijk krijgt Through the looking-glass van Lewis Carroll ook veel punten. Het was de tweede keer dat ik hem las en het zal zeker niet de laatste keer zijn.
De films. Na Singin’ in the rain besloot ik vaker oude films te kijken, zoals Citylights, High society en Dr. No. De absolute tegenvallers waren Mozart and the whale (-) en the Dictator (-) (don’t ask). De beste films? Moonrise Kingdom (+), Intouchables (+) en Jagten (+). Serieus, kijk die films, je zult er geen spijt van krijgen!
Ook werd ik gedwongen door mijn vriendje om de Godfather-films te kijken (ik vond het eerste deel het leukst en het derde deel het minst leuk) en om onze relatie te redden, heb ik dat maar gedaan. Je snapt dat ik hem nu kan dwingen om een romantische film met mij te gaan kijken. Alleen waar moet ik voor kiezen: (500) days of Summer of Love Actually? Of de romantische films vergeten en toch maar voor I am Sam gaan?
Ik zal in ieder geval doorgaan in 2013 met films kijken en boeken lezen, wees daar maar niet bang voor!
9 januari 2013 at 23:50
Mijn vriend en ik hebben een afspraak: Voor elke meisjesfilm die ik aan hem laat zien, laat hij mij een jongensfilm zien.
Je hebt wel goede boeken en films gezien! Ik heb door school heel weinig tijd, helaas. Al heb ik de afgelopen vakantie wel 5x Pitch Perfect gezien.
10 januari 2013 at 00:23
I am Sam.
10 januari 2013 at 00:42
I am Sam ken ik eigenlijk niet… Maar Love Actually is geweldig, zelfs na 20247939 keer kijken.
10 januari 2013 at 02:58
Ik las ook voor het eerst iets van Japin en vond het het boven verwachting goed. Ik had niet gedacht dat ik het een mooi boek zou vinden.
10 januari 2013 at 07:38
I am Sam is ook voor hem geen straf om te kijken ;) dus ik zou voor 500 days of summer gaan (vond m’n vriend trouwens ook wel leuk).
En een Schitterend Gebrek..tja misschien snapte ik de diepere boodschap niet zo goed maar ik vond het niet heel geweldig :$
10 januari 2013 at 07:45
Heb je Lost in translation gezien? En American Beauty?
500 days of Summer of Love Actually, ik zou niet kunnen kiezen!
10 januari 2013 at 10:58
Ja, Lost in Translation heb ik gezien, American Beauty niet!
10 januari 2013 at 09:10
Wow, Laura, dat heb je aardig goed gedaan!
10 januari 2013 at 09:57
Ik ga ook door met boeken lezen en films kijken en hopelijk meer dan dat ik vorig jaar gelezen/zien heb, haha. Life of Pi trouwens al gezien? Die is ook mooi!
10 januari 2013 at 10:58
Ja, die heb ik toevallig vrijdag gezien. Heeeeeel mooi inderdaad!
10 januari 2013 at 10:04
Ik heb zooooooooooooooveel films gezien door mijn man die ik anders niet zou hebben gezien. Ook vaak hele slechte :’)
10 januari 2013 at 11:49
(500) Days of Summer.
En, lekker motiverend: ik ben nu op een kwart van Things Fall Apart. Moet het voor mijn studie lezen.
10 januari 2013 at 11:59
Ja, wat vind je er tot nu toe van?
10 januari 2013 at 18:37
Ontzettend saai. Stukje over de nasleep van Ikemefuna’s dood vond ik (emotioneel) wel goed, maar stylistisch is het ZO saai!
10 januari 2013 at 20:32
Eens!
10 januari 2013 at 12:30
Ik zou als wraakactie voor James Cameron’s Titanic gaan. Dat is misschien wel de slechtste film OOIT. Verhaalsgewijs, maar ook historisch gezien een blamage. Van alle ECHTE verhalen die er te vertellen waren over die nacht van 14 op 15 april 1912 koos de regisseur voor een slap, klef en ongeloofwaardig liefdesverhaal.
10 januari 2013 at 13:54
Zijn het dan vooral boeken die je in het kader van je studie heb gelezen of daarnaast nog? In dat laatste geval vind ik 29 een hele goede score, dat redde ik toen niet tijdens mijn studie…
10 januari 2013 at 14:12
Hiervan zijn denk ik twee of drie boeken voor mijn studie (literatuur dan, de theorieboeken tel ik niet mee), dus inderdaad de rest daarnaast nog. Het scheelt dat ik een snelle lezer ben en ik heb in de vakantie heel veel gelezen!
10 januari 2013 at 14:17
Haha, ik zou beginnen met I am Sam, en als hij die mee vindt vallen, er gewoon vol voor gaan met een ergere film ;) En niet Love Actually, want die is eigenlijk alleen leuk met kerst…
10 januari 2013 at 14:23
Oooh dat laatste is echt niet waar!
10 januari 2013 at 16:37
Wauw, je hebt veel gelezen en gezien! Ik houd het dit jaar ook allemaal een beetje mee, ben wel benieuwd naar het uiteindelijke getal eind 2013.
10 januari 2013 at 20:59
Nou, dan zal ik voortaan maar boeken gaan verbranden zeker?
10 januari 2013 at 21:10
Als het boeken van Stephanie Meyer zijn, heb ik er geen problemen mee.
10 januari 2013 at 21:27
:P
11 januari 2013 at 10:26
Ik beken dat ik de film I Am Sam nog nooit heb gezien. Dat moet ik nou echt eens een keer gaan doen!
11 januari 2013 at 10:40
Jaaaa echt hoor, is een goede film!
11 januari 2013 at 13:42
Natuurlijk 500 days of summer! :D
12 januari 2013 at 15:48
Intouchables, bedoel je de Franse of de Engelse film? De Franse is in elk geval een aanrader!
12 januari 2013 at 15:55
Ik wist niet dat er een Engelse was, maar de Franse of course!
12 januari 2013 at 18:26
500 days of summer, sowieso!